8 Ocak 2016 Cuma

2015 Edebiyat Ödülleri - Dünya Kitap Dergisi

Dünya Kitap Dergisi, yılın en iyileri ödüllerini bu yıl geç açıklayınca benim 2015 Edebiyat Ödülleri postum eksik kalmıştı. Açıklandığına göre eksik kalmasın; bize fikir versin J
Bu yıl 23.’sü düzenlenen Yılın En İyileri şöyle;
Yılın Telif Kitabı Ödülü 2015’te her ay seçilen ve Ayın Telif Kitabı” olarak belirlenen 11 kitap arasından Ahmet Büke’ye gitti.On8 Yayınları’ndan çıkan Sosyal Ayrıntılar Ansiklopedisi: İnsan Kendine de İyi Gelir ödüle layık görüldü.
Yılın Çeviri Kitabı Ödülü ise yıl içerisinde Ayın Çeviri Kitabı olarak seçilen 9 eser arasından belirlendi. Kurul, ödülün Jaguar Kitap tarafından basılan Aleksandros Papadiamantis’in “Hadula: Bir Ada Öyküsü” kitabının çevirmeni Yasemin Aydın’a verilmesini kararlaştırdı. Hadula benim de listemde olan bir kitap.Ayrıca Sabit Fikir’in seçtiği 2015’in en iyi 50 kitabı arasında bulunuyor.Okumak şart oldu artık J









Yılın en iyi polisiye kitaplarının değerlendirildiği Altın Sayfa Polisiye Edebiyat Ödülü, Remzi Kitabevi tarafından basılan Gülce Başer’in ,Bir Ceset Bir Söz’üne verildi.
Yılın En İyi Gastronomi Kültürü Kitabı İstos Yayınlarından Meri Çevik Simyonidis’in “İstanbulum,Tadım–Tuzum:Bir Varmış Bir Yokmuş” adlı kitabına verildi.
Türk mutfağının gelişimine ya da tanıtımına katkılarından dolayı bu alanda çaba gösteren kişilere” sunulan “Emek Ödülü”ne ise bu yıl  Marianna Yerasimos layık görüldü. Kendisi 500 yıllık Osmanlı Mutfağı kitabının da yazarı.













Yılın Yayınevi Alakarga Sanat Yayınları oldu.
Ayrıca 2015’te kaybettiğimiz şair ve yazar Sennur Sezer’e Saygı Ödülü verilmesi kararlaştırıldı

9 yorum:

  1. Hiçbirini okumamışım:( Bize ulaştıran kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Yılın çeviri kitabını merak ettim bakacağım... teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun için güzel yorumlar okudum ben de listeye aldım,sevgiler :)

      Sil
  3. kitapların hiçbirini duymamışım. gülce başere bakıcam okurum onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülce'ye ben de bakacağım hem kadın polisiyeci hem yerli:)

      Sil
  4. Valla ben de hiçbirini okumamışım utandım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödüllerin en iyi tarafı bu oluyor.Haberdar oluyoruz en azından:)

      Sil
  5. Büke'yi merak ediyorum ben de , ne güzel oldu böyle hepsini bir yerde görmek :D

    YanıtlaSil