24 Şubat 2015 Salı

ÖLÜMÜN KARANLIK YÜZÜ - HENNİNG MANKELL

Ben de Wallender ile tanıştım sonunda.Uzun aramalarım sonunda bulabildiğim Ölümün Karanlık Yüzü serinin de ilk kitabı.97 yılında çıkan kitabın baskısı bizde 2000 yılında yapılmış.Mankell’in eski kitaplarını bulmak çok zor.Sabırla sahaflara düşmesini bekliyorum.Neyse,ben ilk kitabı Eskişehir’de buldum.İtalik Sahaf sağ olsun çok ilgilendi ve hemen kargoladı.Kapak kondisyonu kötüydü ama ben bulduğuma öyle sevindim ki pek üstünde durmadım bile.
İkinci kitabım Riga’nın Köpekleri’ni Nadir Kitap'tan kaptım. Üçüncü kitap Beyaz Aslan’ı ise bir arkadaşım buldu.Gerisi Allah kerim deyip aramaya devam ediyorumJ
Wallender serisi çok sağlam takipçisi olan bir külliyat ve pek tabii seveni de çok. Ben sevdim mi;evet ama söylendiği kadar da çarpmadı beni.Sanırım Glenn Meade den hemen sonra okuduğum için böyle hissettim.Konu daha yavaş ilerledi.Onun temposunda ve duygusallığında değildi.İskandinav soğukluğunda diyelim ama kesinlikle kötü anlamda değil.

Kurt Wallender Ystad yakınlarında bir çiftikte öldürülen yaşlı bir çiftin cinayetini soruşturuyor. Elinde hiçbir şey yokken nasıl zeki bir şekilde küçücük ipuçlarını takip ettiğini,olayı ördüğünü görüyoruz.Wallender de Bosch gibi mükemmel olmayan bir karakter.İnsani defoları ve arızaları var dolayısıyla okuyucuyla arasındaki bağ çok çabuk kuruluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder