3 Şubat 2013 Pazar

LIEBSTER BLOG AWARD


Bloglar arasında dolaşan Liebster Blog Award zincirine Settie sayesinde ben de dahil oldum zira kendi zincirini oluştururken beni de mimlemiş :) Ben sadece onun sorularına cevap verip aynı soruları izniyle başka bir arkadaşa göndereceğim.

Tekrar tekrar okuduğun bir kitap var mı?
Öğrenciyken daha bol vaktim vardı. Bazı kitapları sevdiğimden bazılarını da daha iyi özümsemek için  tekrar okurdum. Shakespeare’in bütün küllüyatını en az 3 kez dönmüşümdir. Bir ara evde 7 tane Böyle Buyurdu Zerdüşt saymıştım. Gittiğim her yerden almışım. Nazım Hikmet, Atilla İlhan, Can Yücel ,Cemal Süreyya ,Pablo Neruda kitapları genelde baş ucumdadır.Sık sık onlardan okumalar yaparım. Şimdi zaman daha değerli, okunacak çok şey var.O yüzden okuduklarıma pek dönemiyorum.

Okuduğun kitaplar ve izlediğin filmler aynı tür mü? Hangisinde neyi tercih ediyorsun?
Ruh halime göre her tür kitabı okuyabilirim. Korku ve gerilim filmlerinden hiç hoşlanmam.

Bir kitabı okumadan fikir sahibi olup, negatif yorum yapıyor musun?
Asla yapmam. Negatif yorumlara da çok aldırış etmem. Beğeni çok subjektif bir kavram.

(Çalışanlara soru) Okumaya nasıl, ne kadar vakit ayırabiliyorsun?
Yatmadan önce en az 50 sayfa okumaya çalışıyorum. Yolculuklarda ise saatlerce okurum.

Özellikle sevdiğin, takip ettiğin bir yayınevi var mı?
Eskiden Tübitak’ın popüler bilim kitapları çok iyiydi. Ben de sıkı bir takipçisiydim. Şimdi özellikle takip ettiğim bir yayınevi yok ama yeni çıkan kitapları takip ettiğim siteler var.

Diyelim ki bir Tardis buldun, uzayda ve zamanda her yere gidebiliyorsun? Nereye, ne zamana gidiyorsun?
Ooo tam benlik. Zaten gezmeyi de hiç sevmem J Valla o bende olduktan sonra her yere ve zamana gider gider gelirim.

İçine/arka kapağına bakmadan yalnızca adını, kapağını vs. beğenip aldığın kitaplar var mı?
Çalışma masaları güzel diye iş kabul eden birine bu soru sorulmaz J Evet kitap da alıyorum.

Astrolojiyi ciddiye alıyor musun? Batıl inançların var mı?
Batıl inancım yok. Astrolojiyi de çok ciddiye almıyorum açıkçası.

Oturup sohbet etmek istediğin yazar/yazarlar var mı?
Halide Edip, Fatma Aliye Topuz, Jane Austen, Atilla İlhan ve Can Yücel ile sohbet etmeyi isterdim.

Kitap okumak için başka işlerinizi iptal ettiğin, arkadaşlarına "gelemem, çok işim var" dediğin oluyor mu?
Başka işlerimi iptal ettiğim çok olmuştur ama arkadaşlarıma çok işim var demezdim genelde onlar evde kitap okuduğumu bilirlerdi. Üniversitedeyken günlerce evden çıkmadan kitap okumuşluğum vardır. Hatta okula giderken yolda okuduğum kitaptan kopamamışsam derse girmez boş bir amfi bulup akşama kadar onu bitirirdim.Şimdi 40-50 sayfa bunların yanında komik kalıyor tabii..

Hayal ettiğin ya da sevdiğin işi yapabiliyor musun? (Öğrenciysen, istediğin bölümde mi okuyorsun?)
Yaptığım işi genel olarak seviyorum. İnsanın sevmediği şeyi yapmaması taraftarıyım.

Eğer cevaplamak isterse ben de bu soruları Hanife'ye gönderiyorum.Aslında kural gereği hakkımdaki 11 gerçeği yazıp 11 soru hazırlayıp 11 kişiye göndermem gerekiyor ama ben burada imdat demek istiyorum :) ve topu Hanife'ye atıyorum....

3 yorum:

  1. sevgili Selmin, bu awardstan hala bişey anlamış değilim, neyse topu aldım, yumuşatalım :) benim cevaplarımdan awardsın nasıl haberi oluyor/mu?


    Tekrar tekrar okuduğun bir kitap var mı?
    Tekrar tekrar döndüğüm şiir kitaplarıdır, daha eski yıllarda Shakespeare Soneler'ine dönerdim, sonraları Edip Cansever, Özdemir Asaf, Attila İlhan, Cemal Süreya, Can Yücel...bir aralar Murathan Mungan'a çok döndüm, ezber kabiliyetim olmamasına karşılık Yalnız Operayı ezberleyecek kadar...:)

    Okuduğun kitaplar ve izlediğin filmler aynı tür mü? Hangisinde neyi tercih ediyorsun?
    Bazen okuduğum kitabın filmi varsa izlerim, aynı tür değillerdir, bazen çok ağır bir kitap okurken Recep İvedik izlediğim olmuştur, ya da kolej kızlarının romantik komedi türleri, bazen de tam tersi oluyor, film dramsa elimdeki kitap şiir, mizah ya da çocuk kitabıdır, birinin birini tolere etmesi gerekir ben de insanım dimi :))


    Bir kitabı okumadan fikir sahibi olup, negatif yorum yapıyor musun?
    Hayır, önyargılı değilimdir, okumadan tek kelime etmem, okuyup fikir sahibi olsam da negatif yorum yapmayı tercih etmem, negatifi pozitif dille anlatmayı tercih ederim...bazen yorum yerine küfür etmişliğim vardır ama...:)

    (Çalışanlara soru) Okumaya nasıl, ne kadar vakit ayırabiliyorsun?
    30 senelik çalışma hayatım oldu, her akşam zaman ayırdım, ne eşimi ne çocugumu, ne evimi ne işimi de ihmal etmedim, ihmal ettiklerim, mağazalar, erotik shoplar, ayakkabıcılar, güzellik ve estetik merkezleri, cilt bakımı salonları, oyun kulupleri, spor kulupleri, piknikler, geziler oldu... kitap yerine oralara gideydim şimdi yalnız kalmazdım belki de :))

    Özellikle sevdiğin, takip ettiğin bir yayınevi var mı?
    Bir aralar MEB takip eder ucuzcana o bejimsi sarı kitaplardan alırdım,sahafları takip ediyorum çoğunlukla,ama hangi kitabı arasam bulamasam can yayınlarından çıkınca biraz onu takip ediyormuş gibi oluyor ama değil :))


    Diyelim ki bir Tardis buldun, uzayda ve zamanda her yere gidebiliyorsun? Nereye, ne zamana gidiyorsun?
    Abowww tüm zamanları tüm mekanları gezmeyen ne olsun...Rönesans öncesine az az giderdim, en çok İstanbul'un her halinde kalırdım, sadabadda tekneyle gezmeden dönmezdim :) Piyer Loti'yle kahve içer çat pat fransıcamla asılır gelirdim :)kızılderili bir sevgili kesin yapardım, gezegenlere adımı yazardım jüpiter mesela :) biri durdursun beni :))


    İçine/arka kapağına bakmadan yalnızca adını, kapağını vs. beğenip aldığın kitaplar var mı?
    Ben kalender biriyim, ruh durumuna göre bazen alırım, en son Sema Kaygusuz un Yere Düşen Dualarını böyle aldım

    Astrolojiyi ciddiye alıyor musun? Batıl inançların var mı?
    alırım, evrende herşeyin birbirleriyle ilişkisi ve etkisi olduguna inanıyorum, güneş bizi mutlu, yağmur hüzünlü ediyorsa o samanyolunun insanı etkilememesi mümkün değil. ama batıl inancı neden astroloji sorusunun yanına koymuşlar onu anlamadım...soyumuz şamandan gelince batıl inanc olmadan olur mu :) bir sürü var yazmayayım kötü örnek olmasın :)

    Oturup sohbet etmek istediğin yazar/yazarlar var mı?
    Okurken bir anlamda sohbet etmiş olunuyor tabi, bazen bir kitabı bitirdiğimde kitap hakkında yazarıyla konuşma isteği çok oluyor hayatta olmadıkları nedeniyle kendi kendime not alıyorum...hususen Füruzan la sohbet etmeyi çok isterdim...

    Kitap okumak için başka işlerinizi iptal ettiğin, arkadaşlarına "gelemem, çok işim var" dediğin oluyor mu?
    Kişisel işlerimi askıya aldığım çok olmuştur, arkadaşlarımı bu nedenle reddettigim olmadı...

    Hayal ettiğin ya da sevdiğin işi yapabiliyor musun? (Öğrenciysen, istediğin bölümde mi okuyorsun?)
    Sevdiğim işi yaptım,ama yapmayı istediğim çok iş vardı, seslendirme sanatcısı, kanto-tango-step-flemenko danscısı...

    sevgilerle ;)




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmayıp cevapladığın için çok teşekkürler sevgili Hanife. Bu Awards benimde Settie'den öğrendiğim kadarıyla ödülle ilgili bir durum değil. Blogların tanınmaları/desteklenmeleri için birbirlerine gönderdikleri bir etkinlik.
      Sevgiler

      Sil