30 Mayıs 2012 Çarşamba

Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi

Ayfer Tunç benim en sevdiğim yazarlardan biridir ki kendisine okuldaşım olması sebebiyle ayrıca torpil geçmek istiyorum. Şubat ayında İstanbul Modern’deki söyleşine şehir dışında olduğum için gidememiştim. Tanıtım broşüründeki resmi hala aklımda. Ne hoş ne zarif kadın....

 http://www.sabitfikir.com/haber/ayfer-tunc-sozunu-sakinmadanda



Bölümsüz kitapları okumak genelde zordur. Hele ki böyle 300 den fazla ismin olduğu o arkadaştan bu tanıdığa, onun sevgilisinden bir başkasının torununa , onun bir başka bağlantısına geçen bir kitabı. Tam deli işi bir çalışma olmuş. Ben okurken nasıl bir matematik üzerinden bu kadar insanı bir birine bağlamış diye merak edip bir harita bile çıkardım. Okuması çok keyifliydi.
Kitabın aslında tek bir kahramanı var. Bir Karadeniz şehrinde bulunan Akıl Hastanesi. 

Ancak bu deliler evinin aslında Türkiye coğrafyasının ta kendisi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. İnsan kitabı okurken de dışarıdakilerin daha deli olduğu görüyor. Denize uzak bir toplum olduğumuz ise hastanenin denize bakan tarafında hiç pencere olmamasıyla sembolleştirilmiş.
Şehrin adı tam verilmese de Abdülhamit adına yaptırılan ve depremde yıkılan saat kulesinden söz edildiği için bahsi geçen şehrin de Samsun olması muhtemel.
Saat kulelerine ilgi duyanlar NTV yayınlarından çıkan Türkiye'nin Kültür Mirası-100 Saat Kulesi –(Meltem Cansever) okuyabilirler.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder